2014 m. kovo 22 d., šeštadienis

Markus Zusak "Knygų vagilė"


   Anotacija. MENKUTIS FAKTAS - JŪS MIRSITE

    1939-ųjų nacistinė Vokietija. Šalis laukia sulaikiusi kvapą. Mirtis dar niekada neturėjo tiek darbo.
Devynerių metų mergaitė Lizelė gyvena Himelio gatvėje su ją priglaudusia šeima. Jos tėvai buvo išvežti į koncentracijos stovyklą. Lizelė vagia knygas. Tai pasakojimas apie ją ir kitus jos gatvės gyventojus, iš dangaus ėmus kristi bomboms.

ŠIEK TIEK SVARBIOS INFORMACIJOS
ŠIĄ ISTORIJĄ PASAKOJA MIRTIS

Tai trumpas pasakojimas apie:
Markus Zusak
*Mergaitę;
*Akordeonininką;
* Keletą fanatiškų vokiečių;
*Žydų kilmės kovotoją;
*Ir nemažai vagysčių.

DAR VIENAS DALYKAS, KURĮ TURĖTUMĖTE ŽINOTI
MIRTIS APLANKYS KNYGŲ VAGILĘ TRIS KARTUS

Puslapių skaičius: 554
Leidykla:
Gimtasis žodis, 2011
Perskaityta: 2014 03 16.

Knyga: iš bibliotekos.

   Ši knyga man karts nuo karto tai internete, tai bibliotekoje krisdavo į akį, tačiau pamačiusi viršelį būdavau kiek skeptiška, netraukė ji manęs visiškai. Taip, taip nereikia spręsti apie knygą pagal viršelį, bet šįkart buvau apėjusi šią taisyklę. Dar kiek paskaičiusi atsiliepimų apie romaną tapau nuolaidesnė ir stojau į eilę bibliotekoje, kad ją pasiimčiau. Teko skaityti, kad kai kuriuos knyga "užkabino" tik po kelių dešimčių puslapių, tačiau mane ji įtraukė nuo pat pradžių. Aišku kiek nauja, netikėta ir šiek tiek keistoka buvo "prisijaukinti" pasakotoją - personalizuojamą mirtį. Tačiau  prisitaikiau ir leidausi į kelionę raidžių labirintu. O ši kelionė buvo tikrai prasminga ir įsimintina. 
 
 "Su savimi nesinešioju nei dalgio, nei pjautuvo. Juodą apsiaustą su gobtuvu dėviu tik esant šaltam orui. Be to, mano veidas neprimena kaukolės, nors jūs, pastebėję mane tolumoje, be galo mėgstate šitaip mane apibūdinti. Norite žinoti, kaip aš iš tikro atrodau? Aš jums padėsiu. Kol savo pasakojimą tęsiu, susiraskite veidrodį."

   Baigusi skaityti dar kelias dienas iš galvos negalėjau išmesti tam tikrų knygoje aprašomų epizodų. Nors ir aprašomi tikrai sunkūs, žiaurūs laikai, tačiau viskas buvo pateikta labai subtiliai, vietomis net žaismingai. Pasakotojo stilius savitas, šiltas ir jaukus man patiko kaip ir įterpti, o ne aprašyti piešiniai (žr. nuotrauka kairėje).
   Taigi, kaip jau minėjau pasitvirtino taisyklė - nespręsti apie knygą pagal jos viršelį. Tad jei ir jūs kaip ir aš šiek tiek įtariai dėl jo žiūrit į šią knygą - neapsirikite, knyga tikrai puiki ir verta jūsų dėmesio bei laiko.

Vertinimas 5/5 

1 komentarai (-ų):

Vivija rašė...

Knyga - tobula! Esu ją perskaičiusi dar 2013 metais tik niekaip neprisėdu jos aprašyti, bet nieko tokio... įrašas bus :) Smagu, kad tau ji patiko :)

Rašyti komentarą